English
Forside FP

Full fart og fellesskap i Holmenkollstafetten

– Det var helt fantastisk! Strålende sol, god energi og First Price-logoer overalt! Holmenkollstafetten 2025 ble en folkefest – og et høydepunkt for årets hovedsponsor.

Holmenkollstafetten 2025 ble en folkefest med sol i ansiktet, svette i panna og smil over hele Oslo. 75.000 deltakere fra bedrifter, klubber og vennegjenger stilte til start, og en av de mest entusiastiske gjengene i år kom fra årets hovedsponsor First Price (UNIL, en del av NorgesGruppen).

– Det var en helt fantastisk dag! Det var strålende sol, positiv energi og et veldig bra opplegg. Også var det stas å se First Price være så synlig i bybildet, sier Elin Lien Tofte, brand manager i First Price.

FP artikkel 1
First Price var godt synlig i bybildet under årets Holmenkollstafett. Her er Elin Lien Tofte på busstoppet utenfor Bislett Stadion.

Hovedsponsor med lavprisprofil

First Price var i år profilert hovedsponsor av stafetten, og for Elin Lien Tofte var det ekstra stas å se så mange tusen løpere med First Price-logoen på brystet.

– Det var utrolig gøy! Jeg har jobbet med First Price i mange år, og er nok merkets største ambassadør. På stafettdagen var vi synlig overalt, fra startnummer og vannflasker til utendørsreklame. Det var til og med en egen First Price-kiosk inne på Bislett Stadion som kun solgte varer fra First Price til 10 kroner, forteller hun.

FP artikkel 2
I First Price-kiosken var det lange køer av folk som ville kjøpe mat og drikke til en billig penge. Her kostet alt 10 kroner.

Lavterskel og inkluderende

For UNIL og NorgesGruppen er Holmenkollstafetten et arrangement for alle ansatte, uavhengig av prestasjonsnivå. Det er en gyllen anledning til å møtes på tvers i organisasjonen, ha det hyggelig sammen og treffe kollegaer.

Tradisjon tro stilte konsernet også i år med et imponerende antall lag. Hver kjede stiller med egne lag med egne farger og logoer, men samler seg til felles oppvarming og afterrun, og heier hverandre frem i løypa.

– På denne dagen er alle i NorgesGruppen på samme lag. Det er et stort felles engasjement rundt stafetten, noe som gir oss en følelse av at vi er en del av noe større, sier Lien Tofte.

FP artikkel 3
Det skulle godt gjøres å ikke få med seg hvem som var hovedsponsor for årets Holmenkollstafett.

Fysisk aktivitet og helsefremmende tiltak

Holmenkollstafetten er ikke bare en stor sosial happening – det er også et kraftfullt spark bak for fysisk aktivitet og helsefremmende tiltak i arbeidslivet. Selv om UNIL og NorgesGruppen ikke har fokus på å komme høyt opp på resultatlista, tror Lien Tofte stafettdeltakelsen har helsefremmede effekter.

– For oss er det viktig å få med flest mulig. Det handler ikke om å være raskest, men om å gjøre noe positivt sammen utenfor jobben. Noe som binder folk sammen. Stafetten er med på å skape samhold. Vi trener mot et felles mål.

I NorgesGruppen snakkes det litt om Holmenkollstafetten gjennom hele året. Det produseres blant annet korte videoer med trenings- og kostholdstips som distribueres internt i tiden før løpet, for eksempel om hvordan man sniker inn litt mosjon i hverdagen. Dag Otto Lauritzen har også holdt et motivasjonsforedrag for de ansatte.

– Samlet i konsernet er vi veldig mange ansatte, og jeg tror absolutt fokuset på Holmenkollstafetten bidrar til en helseeffekt for flere. Jeg har også lagt inn ekstra løpeøkter i forkant av løpet, sier hun.

FP artikkel 4
Strålende sol og god stemning under felles oppvarming for alle lagene i Norgesgruppen på St. Hanshagen under årets stafett.

Forberedelsene til 2026 er i gang!

Og selv om alle nå er i mål og festen er over, er det fortsatt snakk om Holmenkollstafetten i gangene hos First Price og UNIL.

– Nå går alle rundt og mimrer om hvor bra løpdagen var, og mange har nok allerede begynt å planlegge neste års stafett, ler brand manageren i First Price.

Selv har hun levert stafettpinnen videre til Trumf, som skal profileres som hovedsponsor neste år.

Publisert
Sist endret
Tekst / Foto IK Tjalve