Helt magisk – det kan ikke bli bedre!
Strålende sol og sydenvarme: Værgudene spilte virkelig på lag under Holmenkollstafetten. Både Kjøpmannshuset – med SPAR, Joker og Nærbutikken i spissen – og hele NorgesGruppen satte sitt solide preg på hovedstaden lørdag.
– Helt magisk! 2.300 deltakere fra alle NorgesGruppens virksomheter pyntet Oslos gater i det som er Norges største idrettsarrangement og verdens største stafett. Og når vi er det største laget, kan det ikke bli bedre. Tjalve har også gjort en formidabel jobb, og fortjener en stor hyllest for den meget solide innsatsen de legger ned i vårens vakreste eventyr, oppsummerte en svært fornøyd konsernsjef Runar Hollevik (bildet) den elleville folkefesten.
Bedre helse og mer overskudd
Kjededirektør i SPAR, Ole Christian Fjeldheim, og kjededirektør i Joker og Nærbutikken, Kjetil Flåtrud, kunne glede seg stort over rekorddeltakelse fra Kjøpmannshuset. Faktisk deltok over tre ganger så mange som i fjor!
– Å se over 72.000 deltakere løpe rundt med våre logoer på brystet, var stort. Å teppelegge Oslos gater er ikke noe vi gjør hver dag, men du verden som det frister til gjentakelse, smiler de to.
Fjeldheim og Flåtrud poengterer at Holmenkollstafetten ikke bare er en sportslig begivenhet, men også en viktig sosial og helsefremmende aktivitet.
– Gjennom arrangementet får medarbeiderne mulighet til å treffe kollegaer fra hele landet. Det bidrar til å bygge et sterkere fellesskap og en følelse av tilhørighet innenfor organisasjonen. Stafetten er også en gyllen anledning til å fremme fysisk aktivitet og trivsel på arbeidsplassen, noe som kan føre til bedre helse, mer overskudd og lavere sykefravær, sier de to.
Helt rått!
Med SPAR, Joker og Nærbutikken har Kjøpmannshuset rundt 950 butikker over absolutt hele landet.
Ikke alle har anledning til å delta i den fysiske stafetten i hovedstaden. Kjøpmannshuset oppfordret derfor butikkene til å arrangere «virtuelle» stafetter der de bor. Butikkene tok utfordringen på strak arm, og det var bare fantasien satte grenser: Noen sprang inne i butikken, andre på campingplasser, langs kysten, i fjellet eller i skogen. Fellesnevneren var strålende humør, stå-på-vilje og et fantastisk engasjement som også inkluderte lokalbefolkningen mange steder.
– Det bare å gi seg helt over. Måten våre medarbeidere har tatt eierskap til Holmenkollstafetten og gjennomført lokalt på, er bare helt rått, sier de to kjededirektørene.
First Price i 2025
NorgesGruppen har siden 2021 vært generalsponsor for Holmenkollstafetten. Hittil har både ASKO, Kiwi, Meny og nå altså SPAR, Joker og Nærbutikken blitt profilert gjennom sponsoratet. Nå gis stafettpinnen videre til UNIL – NorgesGruppens merkevarehus som er ansvarlig for produktutvikling, kvalitetssikring, innkjøp, import, markedsføring og merkevarebygging.
Administrerende direktør Odd Ture Wang fikk stafettpinnen overlevert av Ole Christian Fjeldheim. Wang avslører at det er First Price som skal profileres i neste års utgave av Holmenkollstafetten.
– Vi tar utfordringen og skal «gønne» på det vi klarer for å slå årets rekorddeltakelse, lover han.
Vi takker for i år og håper vi ses til stafett i 2025 også!