(Norsk) Ofte stilte spørsmål

Sorry, this entry is only available in Norwegian Bokmål.

Før stafetten

  • Er det for sent å melde seg på?

    (Norsk) Nei, vi har ingen påmeldingsfrist, men prisene øker jo nærmere stafetten vi kommer.

    • Påmelding før 1. januar 2019 for alle stafettklasser: kr. 3200.
    • Påmelding før 1. mars 2019 for alle stafettklasser: kr. 3450.
    • Påmelding fra 1. mars 2019 for alle stafettklasser: kr. 3950.

    Husk: For å bli seedet på resultatet fra 2018 må lagene som deltar i klasse A1 (mix flertall menn) og klasse A2 (mix flertall kvinner) meldes på innen søndag 21. april. Lag påmeldt etter dette kan ikke beregne å få starte i en pulje basert på tidligere resultater.

  • Hvordan melder vi oss på?

    (Norsk)

    • Klikk deg inn på www.holmenkollstafetten.no
    • Klikk på «Påmelding»
    • Klikk på «Meld på»
    • Klikk «Nei» hvis du får spørsmål om HKS ID.
    • Du kommer nå til en side hvor du må skrive inn lagnavn, antall lag og klasse du ønsker å delta i. Her ser du oversikt over de ulike klassene: https://holmenkollstafetten.no/deltagerinfo/klasseinndeling/
    • Deretter trykk «Meld på».
    • For å fullføre påmeldingen må du logge inn på din profil på EQ-Timing. Har du ikke har profil fra før må du lage deg en ny. Husk å velge bedrift hvis det er bedriften som skal delta og betale fakturaen. Hvis det er et privat lag velger du privat. Hvis du melder på lag på vegne av bedriften må du ikke legge inn personlige detaljer, men bruke bedriftens opplysninger. Ønsker bedriften EHF faktura må du huke av for det og skrive inn 9908: og bedriftens organisasjonsnummer.
    • Når du har logget inn på profilen, så kan du fylle ut navnlag/bedrift og legge til deltagere i laget. Dette er for øvrig frivillig og kan gjøres helt frem til stafettdagen. Hvis du ønsker å løpe med Right To Play stafettpinne kan du også legge til det nederst på siden.
    • Deretter klikker du «Fortsett til utsjekking».
    • Her får du opp et sammendrag av dine påmeldinger. Husk å påse at fakturaopplysningene er riktig og at du blir fakturert for riktig antall lag. Hvis du er i en bedrift, så kan du legge til ditt navn eller avdelingen som har utført påmeldingen i «Tilleggsinfo».
    • Kryss av for at du har godtatt «Generelle betingelser».
    • Det siste du må gjøre er å velge betalingsmåte. Her har du fire valg.
    • Deretter klikk «Fullfør» og dermed har du meldt på lag til YT Holmenkollstafetten 2018!

  • (Norsk) Hvordan betaler vi?

    (Norsk) Elektronisk faktura får dere automatisk tilsendt på e-post etter at laget deres er registrert.

  • (Norsk) Er vi forsikret når vi har meldt på lag?

    (Norsk)

  • (Norsk) Vi har problemer i forbindelse med påmeldingen – Hvem kontakter vi?

    (Norsk) Ta kontakt med EQ Timing på E-post: [email protected] eller Telefon: 611 59 020.

  • (Norsk) Hvor mange må vi være for å kunne delta?

    (Norsk)

    • I følge vårt reglement skal det være 15 deltagere som løper en etappe hver.
    • Av tidligere erfaring vet vi at noen lag kommer i den situasjonen at de mangler en eller to personer. Da er den beste løsningen at vedkommende som løper første etappe også løper siste. Unngå å løpe flere sammenhengende etapper da vekslingsdommerne kan bli gjort oppmerksom på dette. I verste fall kan det medføre at laget diskvalifiseres fra stafetten.

  • (Norsk) Når får vi all nødvendig informasjon?

    (Norsk)

    • Alle lag mottar all nødvendig informasjon på e-post ca. 14 dager før stafetten. Her får dere vite hvilket startnummer dere har fått og når dere skal starte. Denne informasjonen blir også publisert på vår hjemmeside og i sosiale medier.
    • All relevant og oppdatert informasjon vedrørende stafetten er alltid tilgjengelig på Holmenkollstafetten sin hjemmeside: https://holmenkollstafetten.no

  • (Norsk) Når får vi vite nøyaktig starttid for vårt lag?

    (Norsk)

    • For alle klasser utenom A1 og A2 finner du nøyaktige starttider for din klasse her: https://holmenkollstafetten.no/deltagerinfo/startoppsett/
    • For klasse A1 og A2 vil lagene motta starttid og startnummer på e-post ca. 14 dager før stafetten. Denne informasjon blir også publisert på vår hjemmeside og i sosiale medier.

  • (Norsk) Når og hvor henter vi startnumrene?

    (Norsk) Startnummerutdelingen foregår på Bislett Stadion, Louises gate 1, inngang 1.

    • Torsdag 9. mai kl. 15.00-20.00.
    • Fredag 10. mai kl. 14.00-20.00.
    • Lørdag 11. mai kl. 09.00-12.00.

    Startnumrene som ikke er avhentet i dette tidsrommet kan hentes i sekretariatet på Bislett Stadion. Se her for oppdatert info: https://holmenkollstafetten.no/deltagerinfo/startnummerutdeling/ Kart: Her finner du startnummerutdelingen

  • (Norsk) Er det noen klasse-endringer?

    (Norsk)

    • I 2019 er det ingen klasse-endringer. Se under for endringene som var i 2017.
    • Klassene A3, A4, A6 og FH flytter startsted fra Bislett Stadion til St. Hanshaugen (Knud Knudsens Plass). A1 og A2 iCare blir kuttet ned til to klasser.
    • Se her for oppdatert informasjon: https://holmenkollstafetten.no/deltagerinfo/klasseinndeling/

  • (Norsk) Er det noen løype-endringer?

    (Norsk)

    • Det er ingen løype-endringer i 2019. Se under for endringene som ble gjort i 2017.
    • Det ble gjort endringer på 14. etappe (720 m) og 15. etappe. (500 m).
    • Siste etappe ble endret helt for å minske trykket inne på stadion og for å gjøre det enklere for deltagerne å komme seg ut av stadion etter målgang.
    • Vekslingen mellom 14. og 15. etappe ble trukket noe lenger opp i Bislettgata for å gjøre siste etappe noe lenger etter endringen.
    • Oppdaterte løypekart og informasjon finner dere her: https://holmenkollstafetten.no/loypekart/

(Norsk) Under stafetten

  • (Norsk) Når og hvor henter vi stafettpinnen?

    (Norsk)

  • (Norsk) Hvor ligger startstedene?

    (Norsk)

    Startstedene er markert i Google-maps og er enkle å finne frem til. I tillegg er det laget en veibeskrivelse som viser hvor man kan gå fra Bislett Stadion til St. Hanshaugen.

  • (Norsk) Hvor ligger vekslingene?

    (Norsk)

    Alle vekslingene er markert i Google-maps og er enkle å finne frem til.

  • (Norsk) Hvordan kommer vi oss til de ulike vekslingene?

    (Norsk)

    Etappe:Startsted:Kollektivtransport:
    1.St. HanshaugenGangavstand fra Bislett Stadion
    1. og 2. Start Bislett StadionBislett StadionGangavstand fra Majorstuen
    2. Start St. HanshaugenLouises gateGangavstand fra Bislett Stadion / Majorstuen
    3.Pilestredet ved Wolffs gateGangavstand fra Bislett Stadion / Majorstuen
    4.Wilhelm Færdens vei Gangavstand fra
    Majorstuen
    5.ForskningsveienT-bane nr. 4 Vestli via
    Storo, nr. 5 Ringen via
    Storo eller nr. 5
    Sognsvann
    til Forskningsparken
    Stasjon
    6Vinderen i HolmenveienT-bane nr. 1
    Frognerseteren til
    Vinderen Stasjon
    7Slemdal Skole T-bane nr. 1
    Frognerseteren til
    Slemdal Stasjon
    8BesserudT-bane nr. 1
    Frognerseteren til
    Besserud Stasjon
    9GressbanenT-bane nr. 1
    Frognerseteren til
    Slemdal Stasjon
    10HolmendammenT-bane nr. 2 Østerås til
    Makrellbekken Stasjon
    11Monolittveien ved
    Frognerparken
    T-bane nr. 2 Østerås
    eller T-bane nr. 3
    Kolsås til Borgen Stasjon
    12Nordraaks gateGangavstand fra
    Majorstuen
    13Arno Bergs plassGangavstand fra Bislett
    Stadion / Majorstuen
    14Camilla Colletts veiGangavstand fra Bislett
    Stadion / Majorstuen
    15BislettgataGangavstand fra
    Majorstuen

  • (Norsk) Kan vi benytte oss av garderobefasiliteter?

    (Norsk)

    • Det er garderober på Bislett Stadion som kan benyttes. Det er ganske trangt om plassen, så prinsippet må være «førstemann til mølla». Arrangører tar ikke ansvar for verdisaker eller andre eiendeler som er oppbevart i garderobene.
    • Arrangøren jobber med alternative løsninger. Disse vil bli publisert når de er klare.

  • (Norsk) Hvor kan vi oppbevare bagasje under stafetten?

    (Norsk)

    • Det tilbys bagasjeoppbevaring ved starten på Bislett Stadion og St. Hanshaugen, samt på alle vekslinger rundt om i løypa.
    • Vi minner om at oppbevaring av bagasje på de oppmerkede stedene skjer på eget ansvar og at verdisaker ikke bør legges igjen.
    • Alt av gjenglemte ting blir transportert til vårt kontor i Underhaugsveien 1 på Bislett. Her kan det hentes i vår åpningstid mandag-fredag 09.00-16.00.
    • Se her for oppdatert info: https://holmenkollstafetten.no/deltagerinfo/bagasjeoppbevaring/

  • (Norsk) Er det drikkestasjoner underveis på etappene?

    (Norsk) Nei, det har vi ikke. Dette må deltakerne eventuelt medbringe selv. Vi har kiosker ved start på Bislett Stadion og St. Hanshaugen hvor dere kan få kjøpt YT-produkter og andre kioskvarer.

(Norsk) Etter stafetten

  • (Norsk) Får vi diplomer?

    (Norsk) Ja. Nytt fra 2017 er at diplomene for deltakerne er blitt gjort elektroniske og kan printes ut fra vår hjemmeside. Følg anvisningene under for å finne de elektroniske diplomene:

    • Gå inn på «resultater» på stafettens hjemmeside. Direktelink finner du her – https://live.eqtiming.com/36865
    • Søk opp laget ditt.
    • Trykk på lagnavnet.
    • Nederst til venstre finner du «last ned diplom». Trykk her og diplomet vil bli lastet ned til din PC.
    • Lagdiplomet er ferdig utfyllt med tid og plassering. Deltakerdiplomet er ferdig utfylt med navn for de som har gjort dette på forhånd.

  • (Norsk) Hvem får premie og hvor henter vi denne?

    (Norsk)

    • I klasse A1 og A2 premieres det ved sluttid under henholdsvis 1.12.00 (A1) og 1.20.00 (A2). For øvrige klasser er det premiering for 1.-3. plass.
    • I klassene F1 og F6 vil det være premieutdeling på indre bane for 1.-3. plass. I øvrige klasser er det kun 1. plass som møter til premieutdeling på indre bane.
    • Tider for premiering vil lagene få informasjon om i ukene før stafetten. Alle andre som skal ha premier henter dette inne i «myldreområdet» under hovedtribunen på Bislett Stadion.
    • Uavhentede premier etter stafetten kan du få på kontoret vårt i Underhaugsveien 1 på Bislett. Åpningstiden er mandag-fredag 09.00-16.00.

    Se her for oppdatert info: https://holmenkollstafetten.no/deltagerinfo/premiering/

  • (Norsk) Når er resultatene og etappetidene klare?

    (Norsk)

  • (Norsk) Hvor kan vi hente premier og gjenglemte eiendeler?

    (Norsk)

    • Uavhentede premier etter stafetten kan du få på kontoret vårt i Underhaugsveien 1 på Bislett. Åpningstiden er mandag-fredag 09.00-16.00.
    • Alt av gjenglemte eiendeler blir transportert til vårt kontor i Underhaugsveien 1 på Bislett. Her kan det hentes i vår åpningstid mandag-fredag 09.00-16.00